Hörapparater!

Nu har Elsa haft sina hörapparater i en vecka. Det har gått jätte bra och hon lyssnar på alla nya ljud som hon hör. Det är lite svårt att kommer ihåg att tänka på att tala om för henne vad hon hör och försöka få henne att vilja exprimentera mer med sina egna ljud men det kommer när som helst tror jag!
Vi ska även börja med välling nu istället för gröt och se om det åker ner i magen på Elsa. Maten går annars frammåt och hon äter mat 1-2 gånger om dagen. Frukt är ännu väldigt konstigt tycker hon, päron och banan är det som funkar.

Vår frys fick för sig att lägga av i veckan så för tillfället är all vår mat hemma hos Camilla och Co, Tack för att vi får låna lite frys plats! Annars har vi varit på BVC i måndags, 4780 gram och 55 cm landade det på. Sen hade vi sista föräldrautbildningen på hörselhab igår (tisdag). Imorgon är det ännu ett besök på solna, denna gång till handdysmeliteamet så det blir handkirurg och förhoppningsvis lite svar på prover.

Sen har vi dop i helgen! Idag hade vi möte med prästen och planerade gudstjänsten, det kommer bli så fint! Vi ska ha soppa/fika efteråt i öppna förskolans lokaler så det ska bli så bra. Mina tankar kommer dock ligga lite hos Oskar i Lund som ännu en gång ska läggas in, denna gång för sin knapp-op. Det kommer gå så bra!

Det börjar bli en dåliga vana men vi vänder på varenda krona nu igen, bara längtar efter barnbidrag och lön det 20:e. Ikväll kommer iallafall svärmor och stannar tills efter dopet! Ska bli skönt med lite hjälp. Hela fredagen kommer bestå av att baka muffins!! Utan frys vet jag inte om jag vågar baka för långt i förväg + att jag inte haft tid. Nu måste jag nog vika in lite kläder innan vi far till affären och Camilla för att hämta mat och handla kaffe!

Skriver igen snart!


Kommentarer
Postat av: Anette Oscars mamma

Tack för tankarna, dom hjälpte! Nu är vi hemma igen och lilleman vilar ut. Det borde jag också göra eftersom jag varit vaken i två dygn... ;-)



Hoppas att dopet gick bra och jag gillar namnen ni valt till lilla söta Elsa!



Kraaam

2011-10-19 @ 16:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0